תיעוד: אלפים השתתפו במעמד ברכת הכהנים בכותל עם הרבנים הראשיים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on תיעוד: אלפים השתתפו במעמד ברכת הכהנים בכותל עם הרבנים הראשיים

    אלפים השתתפו היום במעמד השני של ברכת כהנים בכותל במערבי, בהשתתפות הרבנים הראשיים ושגריר ארה"ב לשעבר

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפים רבים הן בתפילת שחרית והן בתפילת מוסף השתתפו במעמד ברכת הכהנים המסורתי שהתקיים גם הבוקר (שלישי) ברחבת הכותל המערבי בפעם השנייה בחג הפסח תשפ"א בהשתתפות מאות כהנים מרחבי הארץ ובמתכונת מיוחדת, בהתאם למתווה ולהנחיות משרד הבריאות.

    המעמד התקיים בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, והגאון רבי דוד לאו, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ, שר הדתות הרב יעקב אביטן, ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון ושגריר ארה"ב לשעבר מר דויד פרידמן שהינו כהן.

    בסיום תפילה זו נערך מעמד "קבלת עול מלכות שמים" ותפילות ע"י הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א והרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שליט"א. עם סיום המעמד התקיימה גם הבוקר תפילה מיוחדת של הודיה על מצב הקורונה בישראל ותפילה לשלום העולם כולו מול נגיף הקורונה ע"י רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א.

    בקרן למורשת בכותל אומרים, כי השנה אנו מציינים יובל למעמד ברכת הכוהנים שהחל לפני כמעט 50 שנה מיסודו של הגה"צ רבי מנחם מנדל גפנר זצוק"ל, ומאורגן מזה שנים על ידי הקרן למורשת הכותל המערבי בימי חול המועד פסח וסוכות, בו מברכים מאות כהנים את הקהל בברכה המשולשת הכתובה בתורה ואליה נוהרים רבבות משתתפים.

    על מנת לעמוד בצפי הגעתם של מתפללים רבים מרחבי הארץ תוך שמירה על ההנחיות ובריאות הציבור, השנה פוצלה ברכת הכהנים המסורתית לשני מעמדים שונים, שהתקיימו יום אחר יום ובכך אפשרו לקהל רב לעלות לרגל לירושלים אתמול והיום.

    רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ אמר: "שנה בלבד מאז אותם ימים בהם עשרה כהנים בלבד בירכו את עם ישראל כולו, זוכים אנו לשוב למנהג ברכת הכהנים. אמנם – תחת הגבלות משרד הבריאות ומתוך שמירה עליונה על שלומם ובריאותם של באי הכותל, אך בסימן "מזמור לתודה", מזמור של שבח והודיה לה' יתברך, שזיכה את עמו ברפואה מן המגפה הנוראה, שסופה, בע"ה, הולך וקרב".



    0 תגובות